Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców) - ELP2-OP
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Pokój, ul. Sienkiewicza 8, biuro nr 16 - Urząd Stanu Cywilnego w Pokoju
tel./fax. 77 469 30 80, 77 469 30 85, 77 469 30 97 w. 16
Podstawa Prawna:
- Art. 24, art. 25 ust. 1-3, art. 26, art. 27 ust. 2, art. 28, art. 30-39 oraz art. 41- 43 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 ze zmianami)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zmianami).
Rozpoczęcie sprawy:
Zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego
Wymagane dokumenty:
- Formularz zgłoszenie pobytu stałego lub formularz zgłoszenie pobytu czasowego
- Dowód osobisty.
- Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu - do wglądu.
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
Opłaty:
- Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie podlega opłacie.
- Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł. Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Pokój – BS Namysłów oddz. w Pokoju nr 34 8890 1066 0000 0299 2004 0004 (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub w kasie Urzędu Gminy Pokój.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Zakończenie sprawy:
zameldowanie lub decyzja o odmowie zameldowania
Dodatkowe informacje:
- Osoba przebywająca na terytorium RP jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać w nowym miejscu wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Formularz do zameldowania należy wypełnić komputerowo lub pismem odręcznym, drukowanymi literami.
- Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- Tryb odwoławczy - w przypadku odmowy dokonania zameldowania w drodze czynności materialno-technicznej sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego
Załączniki do pobrania: