ZAPYTANIE OFERTOWE
Pokój, 24.01.2025 r.
Informacja z wyboru ofert
Informuję, że w odpowiedzi na zapytanie ofertowe na sporządzenie operatów szacunkowych z wyceny nieruchomości do różnych celów na rok 2025 wypłynęły 2 oferty. Najkorzystniejsza oferta została złożona przez Pana Wojciecha Ostrowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą „Wycena Nieruchomości IWN Wojciech Ostrowski” .
Cena wykonania zamówienia została określona przez oferenta na 790 zł brutto za wykonanie operatu jednostkowego. Oferta spełnia wymagania stawiane w zapytaniu. Zamawiający zamierza zawrzeć z w/w podmiotem umowę.
Wójt Gminy Pokój
/-/ Barbara Zając
ZAPYTANIE OFERTOWE
na sporządzenie operatów szacunkowych z wyceny nieruchomości do różnych celów na rok 2025
Gmina Pokój, zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 złotych. Postępowanie prowadzone jest bez zastosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2024 r., poz. 1320).
1. Zamawiający:
nazwa: Gmina Pokój
adres: ul. Sienkiewicza 8
46 – 034 Pokój
adres do korespondencji: Urząd Gminy Pokój, ul. Sienkiewicza 8,
46-034 Pokój
strona internetowa: www.bip.gminapokoj.pl
adres e-mail ug@gminapokoj.pl
faks: 77 469 30 97 wew. 22
godziny urzędowania: poniedziałek – piątek od 7:30 do 15:30
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00-1.
-
przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca określenia wartości nieruchomości, w formie operatów szacunkowych, położonych w granicach administracyjnych gminy Pokój, przeznaczonych do celów:
-
zbycia nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych
-
ustalenia wartości nieruchomości przeznaczonej do wniesienia w formie aportu do spółek,
-
ustalenia wartości nieruchomości do zamiany
-
określenia wartości nieruchomości gruntowych w celu ustalenia opłat adiacenckich z tytułu wzrostu
-
wartości nieruchomości przed podziałem i po podziale,
-
określenia wartości nieruchomości gruntowych przed wybudowaniem urządzeń infrastruktury technicznej i po ich wybudowaniu w celu ustalenia opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości
-
ustalenia wartości gruntu do aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
-
ustalenia wartości nieruchomości do aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu,
-
ustalenia wartości zwracanej nieruchomości z ustaleniem stopnia zmniejszenia albo zwiększenia wartości nieruchomości,
-
ustalenia odpłatności za ustanowienie służebności gruntowych oraz służebności przesyłu,
-
ustalenia wartości nieruchomości w celu realizacji roszczeń wynikających z art. 36 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenny ma także potwierdzenie aktualności sporządzonego operatu od dnia jego sporządzenia, w terminie 14 dni od daty wystąpienia z takim wnioskiem przez Zamawiającego.
-
Potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego dokonywane będzie bez dodatkowego wynagrodzenia.
-
Operaty szacunkowe wykorzystane będą w postępowaniach cywilno-prawnych oraz postępowaniach administracyjnych.
-
W zakresie sporządzanych operatów szacunkowych Wykonawca zobowiązany jest, na pisemny wniosek Zamawiającego, brać udział w postępowaniach przed organami administracyjnymi i sądowymi oraz sporządzać pisemne wyjaśnienia celem ich wykorzystania w prowadzonych postępowaniach.
-
Szacunkowa wielkość zamówienia do ww. celów: do 20
-
Głownie z analizy lat poprzednich są to operaty sporządzane w celu zbycia nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych.
-
Wyceny nieruchomości muszą być opracowane w formie operatu szacunkowego, który jest sporządzany na piśmie, a w odniesieniu do operatów szacunkowych również w formie elektronicznej w formacie PDF o wielkości do 10 MB (po stwierdzeniu zgodności pracy ze
zleceniem), ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz zasadami etyki zawodowej, kierując się zasadą bezstronności w wycenie nieruchomości, jak również zgodnie ze stanem nieruchomości oraz zawierać wszelkie informacje niezbędne przy dokonywaniu wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, w tym wskazanie podstaw prawnych i uwarunkowań dokonanych czynności, rozwiązań merytorycznych, przedstawienia toku obliczeń i wyniku końcowego.
-
Operat szacunkowy musi zawierać protokół z oględzin nieruchomości oraz dokumentację fotograficzną.
-
Informacje i materiały niezbędne do wykonania zamówienia Wykonawca uzyska we własnym zakresie, za wyjątkiem informacji możliwych do uzyskania w UG Pokój
-
W cenie oferty należy zawrzeć wszystkie koszty związane z wykonaniem umowy, w tym: dojazdu, zakwaterowania.
-
Zamawiający nie będzie zwracał kosztów sporządzenia oferty, ani kosztów wysyłki.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
-
Zamawiający zastrzega, iż ilości operatów szacunkowych do wykonania nie są obligatoryjne, stanowią jedynie przewidywaną do wykonania maksymalną ich ilość, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
-
Ze względu na fakt, iż nie można przewidzieć poszczególnych zleceń zarówno, co do terminu ich realizacji, jak i przedmiotu, Zamawiający każdorazowo szczegółowo określi przedmiot zamówienia w poszczególnych zleceniach.
3. Termin realizacji zamówienia:
1. Maksymalny termin sporządzenia i przekazania jednostkowego operatu wynosi 4 tygodnie od
zgłoszenia rzeczoznawcy potrzeby wykonania operatu szacunkowego.
2. Termin realizacji usług wymienionych może zostać przedłużony przez Zamawiającego na
wniosek Wykonawcy złożony przed upływem realizacji danego zlecenia, nie więcej jednak niż o 14
dni, o ile Wykonawca wykaże, że nie będzie w stanie dotrzymać terminu z przyczyn od niego niezależnych.
4. Kryterium oceny ofert:
Cena 100%
5. Wymagane dokumenty:
Operat szacunkowy określający wartość nieruchomości musi być sporządzony przez osobę
posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości (wymagane
przedstawienie kopii uprawnień ).
5. Sposób przygotowania oferty:
Ofertę należy złożyć na załączonym formularzu oferty załącznik nr 1.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w formie pisemnej i podpisana przez osobę upoważnioną.
Oferta powinna zawierać oferowaną cenę (brutto) wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z formularzem oferty.
Koszty dojazdów, wykonywania zdjęć należy wliczyć w cenę oferty.
6. Sposób i termin złożenia ofert:
Ofertę należy przygotować i złożyć lub przesłać w terminie do 21.01.2025 r. do godziny 15.00 za pośrednictwem poczty, kuriera, osobiście na adres: Urząd Gminy Pokój, ul. Sienkiewicza 8, 46-034 Pokój Sekretariat decyduje data wpływu do urzędu.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej, nieprzeźroczystej kopercie z napisem: „Oferta na sporządzenie operatów szacunkowych z wyceny nieruchomości do różnych celów na rok 2025 r. ”
lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: d.piegza
w formie dokumentu elektronicznego podpisanego certyfikowanym podpisem elektronicznym, lub w formie skanu, z tym, że w przypadku wybrania oferty jako najkorzystniejszej przed podpisaniem umowy należy dostarczyć oryginał oferty.
Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
Urząd Gminy Pokój czynny jest:
- od poniedziałku do piątku – w godz. 7:30-15:30
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
8. Warunki płatności:
Płatność nastąpi przelewem w terminie 14 dni od dnia dostarczenia zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
9. Informacje dodatkowe:
Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek
skutków prawnych i finansowych.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie prowadzonego postępowania bez podania przyczyny.
Postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty.
10.Termin związania ofertą:
30 dni
11.Osoba do kontaktu:
W sprawie zapytania ofertowego osobą do kontaktu jest: Pani Dominika Piegza tel. 774693085 wew. 30, adres mail:
12. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
-administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Pokój z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 8, 46-034 Pokój,
- w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres IOD Urząd Gminy Pokój, ul. Sienkiewicza 8, 46-034 Pokój, poczty elektronicznej na adres , kontakt telefoniczny 774693080 w. 36
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
-
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
-
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
-
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
-
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
-
posiada Pani/Pan:
-
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
-
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
-
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
-
nie przysługuje Pani/Panu:
-
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Informacja o ograniczeniach danych osobowych:
1. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych in formacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
2. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
3. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3roz porządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia (dotyczy przechowania protokołu wraz z załącznikami).
Jednocześnie Urząd Gminy Pokój przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
Załączniki do zapytania ofertowego:
Załącznik nr 1 – Formularz ofertyZałącznik nr 1 - Formularz oferty.pdf (36,41KB)
Załącznik nr 2 - Wzór umowyZałącznik nr 2 - Wzór umowy.pdf (111,96KB)
zapytanie ofertowe.pdf (144,45KB)
Wójt Gminy pokój
/-/ Barbara Zając